Unde s-au ascuns acum puhoaiele de experți în educație, asociațiile și reprezentanții părinților???

0
1061

Perioadă de cumpănă

Învățământul trece prin restructurări care se lasă cu clase comasate, treceri la simultan ori închideri de școli și licee. Mii, ori poate zeci de mii de elevi, cadre didactice și părinți sunt afectați. Încă odată, profesorii au fost abandonați de cam toată lumea în fața valului proletar inconștient, dar dornic de a lovi în învățământ.

Această situație, într-o țară civilizată, ar fi scandalizat și revoltat populația, lăsându-se cu ample manifestații de protest. De ce? Deoarece elevului i se încalcă un drept fundamental, dreptul la educație. Acest aspect se știe, lucrurile au fost făcute cu premeditare, abuziv, intimidant, dovadă că decizilile au fost luate (impuse) pe șestache, fără dialog și fără un studiu de impact, din pixul unui funcționar care a răspuns la ordin politic.

Ce eficiență mai are actul didactic într-o clasă burdușită cu peste 30 elevi? Ce eficiență mai are elevul și/sau profesorul într-o clasă cu peste 30 de elevi care învață în regim simultan? Cum mai poate fi implicat un copil în cadrul orei, dacă acesta este nevoit să se treazească cu mult inaintea orelor normale pentru a se îmbarca într-un microbuz școlar supraaglomerat care sa îl poarte zeci de kilometri spre școală?

Nu am înțelels niciodată de ce nu sunt posibile, în era guvernării socialiste, clase de 12-20 de elevi în paralel dar sunt posibile clase comasate, cu un efectiv ce numără peste 30.

Opoziție și sindicate

Dacă din partea politicienilor nu se aștepta nimeni la reacții, mai ales din zona celor de aflați la guvernare, măcar cei din opoziție să fi fost mai vocali. Nu au fost! Trecem peste acest aspect, de la politicienii actuali nu putem cere coloană vertebrală. Cel mai mult ne doare faptul că sindicatele s-au mulțumit, în cele mai multe cazuri, să gireze prin tăcere această politică, ori chiar să încerce să domolească revolta părinților, elevilor și profesorilor. Cum? Prin reacții care nu mai impresionează pe nimeni, menite doar să salveze niște aparențe. Sunt și cazuri în care, reprezentanți ai sindicatelelor chiar le găseau explicații celor de la Ministerul Educației. Se poate așa ceva, domnilor?!

Experții în educație (fabricați pe bază de dosare), asociațiile de elevi și părinții

Îi vedeți tot timpul la televizor, în special când este ceva de rău despre învățământ. Li se cere să își dea cu părerea despre vreo bătaie din școală, elevi în comă alcoolică în timpul orei, ori despre profesori care se isterizează pe la catedră, ori când se mai supune așaziselor dezbateri vreo lege cu efecte în educație. Sunt cu toții îmbrăcați bine, la 5 ace, ce să mai…, vorbesc afectați, așa ca în filme, cu aplomb, se uită în ochii reporterului și dau sentințe cu atitudine de judecător, sunt foarte buni, mulți, precum actorii candidați la Oscar. Să trecem peste faptul că aceștia critică, în enorma majoritate a cazurilor, sistemul de învățământ, fără să vină cu soluții, ori, mai grav, în unele cazuri, pe colegii lor de catedră, de parcă ei nu ar fi în aceeași oală?

Îi vezi tot timpul la televizor. Hoarde de experți în educație, atotcunoscători, dintre care mulți, țineți-vă bine, nu au trecut în viața lor pe la catedră, puhoaie de reprezentanți ai părinților ori ai elevilor, care, teoretic, ar trebui să promoveze interesul celor pe care îi reprezintă.

De fapt, de cele mai multe ori, e cam ca la sindicate sau politicieni. Aduceți-vă aminte cât tam-tam, cât vuiet și văicăreli s-au declanșat atunci când Ministerul a decis să nu permită elevilor folosirea telefonului în timpul orelor de curs. Asta deși, este în interesul celor pe care îi reprezintă să se concetreze la oră nu la telefon, în timpul cursurilor. Trecem si peste asta.

Tăcere

Niciun cuvânt rostit cu tărie în spațiul public, venit din partea asociațiilor de elevi, de părinți, care să critice faptul că aceste comasări sau treceri la simultan au loc, faptul că se închid școli. Au dat comunicate, au făcut conferințe de presă, au cerut să se întâlnească cu ministrul Educației în problema închiderilor de școli, au intrat în direct în timpul emisiunilor pentru a dezbate problema comasărilor ori trecerilor la simultan? Noi nu am auzit. Să fi fost, dar să nu fi apărut în media?

Pe ici pe colo, câte un mâr, câte un câr sau fâs. Nimic mai mult. De parcă nu ar fi in interesul elevilor să învețe în clase cu un efectiv decent, dotate și cu personal calificat. Ce părere au acești domni și doamne despre clasele în care învață copiii la simultan, este normal, este eficient? Ei și-ar lăsa copiii să învețe într-o astfel de clasă?

Îmi întărește convingerea

Această situație, liniștea suspectă pe o temă de mare importanță, prin care se girează aceste acțiuni, îmi întărește convingerea că multe astfel de asociații există doar din nevoia unora de a cheltui niște bani, din dorința altora de a mima un dialog și o societate civilă, dar și din necesitatea existenței unor astfel de instituții care să trâmbițeze la ordin politic.

PS

Să înțelegem că nu latră niciunul până nu primește ordin de la partid?

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here