O problemă serioasă din învățământ a intrat în atenția premierului: „este clar că trebuie redus numărul…”

Trebuie citite

Numărul mare de elevi

Numărul foarte mare de elevi din sălile de clasă a reprezentat o problemă intens dezbătută în mediul didactic dar și în grupurile de părinți. Cu toate acestea, deși extrem de gravă, situația era invizibilă pentru politicienii mioritici cu putere de decizie prin sistemul educațional.

Practic, indiferent de partidul din care făceau parte, luările de poziție pe această temă erau foarte timide și mai rare decât câștigurile la Loto.

Vor rezultate

Politicul, societatea civilă și părinții doresc ca profesorii să obțină rezultate. Totuși, despre ce rezultate putem vorbi într-o clasă cu peste 30 de elevi? În multe unități de învățământ, supraaglomerarea este agravată și de problemele de disciplină întâlnite în rândul elevilor. Desigur, oficialii se fac că nu văd acest aspect, altfel ar fi dat cadrului didactic posibilități reale de a-i responsabiliza pe elevii problemă.

Și mai grav

Pe motiv de reformă, de programă foarte încărcată, de ineficiență și lipsă de rezultate, politicul a inițiat o lege de reducere a numărului de ore. Desigur, aceștia nu au dorit să ia în calcul și reducerea numărului de elevi din sălile de clase pentru a putea obține rezultate. Ei bine, acest aspect ne arată că doar profesorii par să fi fost ținta.

Doar ce le convine

Din păcate, toată ziua ne uităm peste gard. Sistemele educaționale ale altor state sunt intens lăudate de mulți decidenți. Totuși, aceștia împrumută doar ideile care le servesc interesul. Reducerea numărului de profesori este un astfel de interes. Nu aduce nimeni în discuție, spre exemplu, problema profesorului de sprijin, finanțarea superioară a sistemului educațional existentă peste tot în Europa, puterea de care dispune cadrul didactic etc.

Regândire impusă de COVID-19

Din fericire, epidemia de COVID-19 ne obligă să regândim numărul optim de elevi din sălile de clasă. Menținerea unei distanțări sociale și un număr redus de elevi, par a fi soluțiile găsite de specialiști. Deși cunosc realitatea, decidenții tot nu vor să reducă prin lege, pe viitor, acest număr. Oare cu ce consecințe?

Orban

O interesantă luare de poziție aparține premierului României. Într-o emisiune la Digi24 acesta a recunoscut existența acestei probleme. Chiar dacă nu a venit cu soluții pe termen lung, recunoașterea oficială este un pas. Al doilea pas constă în găsirea unei rezolvări prin care acest număr să fie redus în realitate, nu pe hârtie.

E clar ca trebuie redus numărul de elevi în clasă, oricum aveam număr mare de elevi în clase, peste 30 în școlile cu renume mai ales. Dar și în alte scoli, oricum avem număr mare de copii în clasă.

Sursa: Digi24

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -