Ați observat, probabil, că există o percepții diferite asupra realității. În media, în presă, la nivelul sindicatelor, realitatea este prezentată diferit față de realitatea de la nivelul celui care lucrează direct cu elevii. Desigur, cei de la centru au tot interesul ca lucrurile să fie cât mai frumos ambalate. Nimeni nu ar avea nimic de comentat asupra faptului că nu se dă din casă, dacă problemele ar fi rezolvate.

Măririle salariale


Există o lege care ar trebui să determine mărirea salariilor cadrelor didactice. Deși legea se aplică de la 1 septembrie 2020, MEC, guvernul și sindicatele nu spun nimic. Practic, nimeni nu se deranjează să clarifice dacă legea va fi respectată și profesorii vor primi mai mult. Tăcerea sindicatelor este mai mult decât dăunătoare. Așadar, dacă MEC tace, sindicatele de ce nu dezvoltă subiectul?

Predarea online

Subiectele legate de predarea online sunt abordate doar dintr-un anumit unghi, favorabil MEC și părinților. Nimeni nu explică de ce profesorii trebuie să-și folosească bunurile personale pentru beneficiul angajatorului. Legea este clară, angajatorul trebuie să pună la dispoziție mijloacele prin care angajatul să își poată face treaba. Practic, profesorul nu poate fi obligat să-și folosească bunurile personale pentru predare online.

Despre obligații

În general, se vorbește doar despre drepturi, mai puțin despre obligații. Unii, până nu sunt constrânși, nu dau 2 bani pe nimeni și pe nimic. Presa, sindicatele și MEC nu explică niciodată cum poate fi un elev problemă constrâns prin regulament să-și respecte colegii, profesorii sau regulamentul, să-și îndeplinească sarcinile.

Catedrele

Nu există unitate de învățământ în care să nu apară discuții referitoare la catedre. Modul în care orele disponibile sunt scoase la concurs, orele suplimentare, pensionarii din sistem etc. Aceste subiecte sunt tabu, dar mari provocatoare de nervozitate. Transparența, în cele mai multe cazuri, este ca și inexistentă. Pentru a elimina corupția și favoritismele, sindicatele și MEC ar trebui să militeze pentru o platformă în care evidența acestor ore/posturi să fie publică, la secundă.

Pe profesori cine îi întreabă?

Nu ați avut senzația că părerea dvs. nu contează? Deciziile par venite în plic, iar profesorii nu sunt consultați în nicio problemă reală. Trecem peste exercițiile sadice și de imagine ale MEC în care profesorii sunt întrebați ce materii ar trebui scoase. Așadar, liderii de la centru, rupți de realitate după cum îi știm, nu sunt interesați de un sistem funcțional în care cei care intră în contact cu elevul să fie consultați real.

Discriminare

Un exemplu de discriminare între bugetari este sporul de ecran. În această perioadă, săptămânal, profesorii au fost obligați să stea cu zecile de orele în fața monitorului. Se știe cât de dăunător este acest comportament. Sindicatele nu zic nimic, MEC tace mafiot, de acțiune, nici vorbă.

Vouchere

Nu puțini sunt cei care au aflat că un pachet turistic este mai scump dacă îl plătești cu voucherele de vacanță. La nivel oficial, nimeni nu comentează sau ia vreo măsură. De ce ?

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ