Titularizare în învățământ
Examenul de titularizare în învățământ asigură o triere riguroasă a celor care doresc să îmbrățișeze o carieră în educație. În puține domenii ale statului, și ăsta este adevărul, angajările se realizează cu o asemenea rigurozitate și transparență.
Băsisme toxice, reîncălzite
De ceva vreme, în preajma examenului de titularizare, se încearcă reînvierea unui subiect specfic„perioadei” băsescu. Știți voi, acea perioadă de tristă amintire în care statul român și președintele de atunci, tot de tristă amintire, au luptat fățiș împotriva cadrelor didactice. În prezent, de dragul atenție sau pur și simplu pentru a testa apele, anumite „voci” cu „autoritate” își dau cu presupusul asupra necesității eliminării examenului de titularizare din învățământ.
Daniel Funeriu
Iată ce a declarat fostul ministru al Educație la Europa Fm.
Fără argumente
Desigur, argumentele susținătorilor eliminării examenului de titularizare lipsesc, ne referim la cele logice și solide. Se face multă gargară și propagandă, sunt scoase la înaintare, direct de la naftalină, fel și fel de slogane sau idei expirate, se tot merge pe exemplu anumitor state din „occident” etc. Ca în cele mai multe cazuri, adevărul este trunchiat și, în general, sunt evidențiate doar părțile care convin.
Ce se urmărește?
Anumiți politicieni, prin interpuși, își doresc foarte mult să promoveze și să impună eliminarea examenului de titularizare din sistemul educațional. Se dorește ca „noul” profesor să devină dependent de director și de stăpânii săi politici. Desigur, corupția ar exploda, politizarea ar fi în floare iar profesorii ar fi definitiv la mâna politicului. Să ne imaginăm cât de bine pregătiți ar fi noii profesori? Să ne imaginăm ce rezultate la învățătură ar avea elevii? Dar pe cine să intereseze asta!
Profesorii?
Ca de obicei, părerea profesorilor nu contează în această furtună creată artificial. Chiar dacă sunt cei mai în măsură să se pronunțe, profesorii, atunci când nu sunt arătați cu degetul, sunt ignorați.