SPARGE CENZURA! DISTRIBUIE ACEST MATERIAL.

Pe Adevărul

Într-un interviu acordat cotidianului Adevărul, pe care îl puteți citi aici, Cristina Tunegaru își exprimă nemulțumirile față de conceptul de titularizare și față de profesorii titulari. Nu ne este clar de ce acest cotidian îi acordă o așa mare importanță aceste doamne, în fine, nu acesta este scopul articolului de față.

Titularizare este falimentar pentru că se ocupă posturi în şcoli chiar dacă profesorii care le-au obţinut nu ajung să predea în respectivele unităţi. Sistemul este construit de o aşa manieră încât îi atrage pe profesori să devină titulari, iar din acel moment devin ca nişte stăpâni pe o moşie. De aici încolo nu-i mai scoate nimeni de pe acel post, chiar dacă ei nici măcar nu predau la şcoala cu pricina. Profesorii, odată titularizaţi, îşi pot lua tot felul de concedii şi se pot detaşa la altă şcoală fără niciun fel de problemă şi astfel blochează posturile. Or, această practică face ca alţi tineri profesori, chiar dacă sunt foarte buni şi dornici de muncă, să rămână la periferia sistemului.

Citește interviul complet aici

Titularizarea

Nu comentăm afirmațiile cadrului didactic, încercăm să vedem care ar fi alternativele la titularizarea clasică. Cu bune sau cu rele, examenul de titularizare face o primă și corectă triere a viitorilor profesori. Decizia înregistrării audio-video a desfășurării probei de concurs a fost, după opinia noastră, una dintre puținele măsuri bune luate de fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu. Corupția care însoțea de regulă acest examen a fost stârpită, în sistem intrând persoanele care fac dovada unei bune pregătiri didactice și de specialitate. Acesta este adevărul, vrem sau nu să recunoaștem.

Principala “alternativă”

În România, în acest moment, numai gândul că sistemul titularizărilor în învățământ ar putea dispărea, te cutremură. Idea eliminării conceptului de profesor titular și de organizare a exemenelor de angajare în școli are puternice origini băsiste. De remarcat faptul că, în ultima vreme, această “ciorbă” este reîncălzită de tot felul de “experți”, politicieni, tot felul de portavoci ori persoane dornice de publicitate gratuită. Pentru mediul politic, această mișcare ar fi decisivă în supunerea a peste 300.000 de angajați din sistem.

Chiar vrem asta?

Dispariția acestui concept ar pune cadrele didactice la mâna directorilor, adică a primarului și a politicului. Profesorii ar deveni o anexă a diverselor primării, fără capacitatea reală de a-și apăra drepturile și cu obligația de a răspunde la fel și fel de comenzi. Școala ar fi aservită total politicului.

În plus, la modul în care se fac angajările pe la aceste instituții locale, numai interesul elevulilor și profesionalismul celor care vor lucra cu aceștia nu va mai conta. Poate vor fi și excepții în orașele foarte mari, acolo unde presa și societatea civilă țin școala sub lupă. Să nu vă mire dacă, odată la 4 ani, primarul o să își aducă proprii profesori. Trăim în țara în care legea nu mai este respectată, nici măcar de ochii lumii. Vă dați seama ce afacere ar fi pentru unii, ce mafie a angajărilor în sistem s-ar pune la cale, ce feudă ar deveni instituțiile de învățământ?

Concluzie

Dispariția titularizării în educație și organizarea examenelor de angajare în sistem de către școli, ar fi una dintre cele mai puternice lovituri pe care le-ar putea primi învățământul românesc, lovitura finală. România nu este pregătită să lase angajările în educație sau soarta cadrelor didactice la mână unor primari, mulți dintre ei incapabili să rostească două vorbe în limba română. Nici cu unii directori de școli nu ne putem mândri. Examenul pe care aceștia l-au dat recent parea fi mai mult o glumă proastă. Ce să mai, aveau nevoie de o justificare.

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

 

 

SPARGE CENZURA! DISTRIBUIE ACEST MATERIAL.