laclasă.ro

Nu duc lipsă de idei

Poate ați observat, în ultimii ani, miniștrii Educației s-au reamarcat prin tot felul de idei „năstrușnice”. În lipsa unor soluții pentru problemele din prezent, a capacității de a le rezolva sau a voinței, aceștia au mutat atenția publicului spre „inovații”. Dincolo de aceste perdele de fum produse pe bandă rulantă, nu putem să ne facem că nu observăm răul pe care și aceste declarații sau fapte îl produc.

Ecaterina a IV-a are noi idei

O ultimă idee a Ecaterienei Andronescu este și o premieră pentru România. După spusele ministrei, această idee va fi inclusă în noua Lege a Educației. Andronescu, nici mai mult nici mai puțin, dorește ca toți profesorii să fie evaluați prin examen din 10 în 10 ani. De vină pentru noile inovații pare a fi “modelul japonez”. Declarații de mai jos sunt citate din interviul pe care ministra Educației l-a acordat cotidianului Evenimentul Zilei.

Din zece în zece ani, tot corpul profesoral este supus unei evaluări. Examenul pe conţinutul disciplinei pe care profesorul o predă şi examenul de tehnologie pedagogică, pentru că şi aceasta evoluează. Şi atunci, vrem să punem şi noi în viitoarea Lege a Educaţiei această evaluare.

Laudă pentru universitari

Faptul că Andronescu este, printre altele, și profesor universitar, se vede în atitudinea docilă pe care o adoptă față de acest domeniu. În plus, a predat chimia, de aici și gustul pentru experimente.

Dacă învățământul preunivesitar este ținta atacurilor domniei sale, despre învățământul universitar aceasta are numai cuvinte de laudă. Conform propriilor declarații citate de Info-sud-est.ro această evaluare are loc și în cadrul univeristăților. Bineînțeles, trecem prin filtrul gândirii și observăm că nu prea este cum spune Andronescu.

În învățământul universitar noi facem evaluare anuală. Anual noi trebuie să dăm raportul, ce am făcut un an de zile. Poate că nu anual, dar măcar din câțiva ani în câțiva ani.

Deci:

  • evaluarea este și nu prea anuală
  • evaluarea nu constă în examene
  • evaluarea constă într-un raport, doar atât.

Condiții ca în Japonia?

Profesorii români, dacă până acum stăteau bine la produs maculatură, odată cu noua inovație a Ecaterinei Andronescu vor sta bine și la dat examene.

Ministrul se face că nu vede faptul că aceste testări ale profesorilor se realizează deja prin intermediul gradelor didactice.
Din păcate, ministra nu a scos niciun cuvânt referitor la condițiile pe care Japonia le oferă cadrelor didactice, la salariile de care aceștia beneficiază. Poate ar trebui să fim mai realiști, doamna ministru, să importăm și condițiile din Japonia?

Să nu uităm?

Învățământul este singurul domeniu de stat în care devii angajat doar pe baza unui examen național de titularizare.

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

4 COMMENTS

  1. Foarte bine le face pentru ca odata ajunsi titulari nu-i mai intereseaza de copii.unii sau titularizat și cu nota 3 la scris si i-a ridicat oralul și șpagă. Foarte bine doamna ministru.cei ce nu dau șpagă și au note mari nu încap.ar trebui să se mai faca curățenie și prin inspectorate mai ales la constanța nu ar fi rau.

  2. DA! Îmi doresc mult să aplice această propunere. Sunt mulți titulari care râd de colegii lor care iau note mici la acest examen. M-aș bucura enorm să-i văd ce note ar lua!

  3. Dorința de reevaluare nu rezolvă problema corupției din sistem, când, în cele mai multe cazuri, cel mai pregătit candidat este dat la o parte de cel care are cele mai multe “pile “. Mijloace pentru realizarea acestui deziderat al celor superiori se găsesc.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12 + fifteen =