Școli pilot

Pentru punerea în aplicare a legii care reduce numărul de ore, despre care s-a tot scris aici, MEC a decis să facă experimente. Probabil, soluția modificării legii în cauză, printr-o ordonanță de urgență, nu le-a fost la îndemână.

De ce nu sunt publice?

Deși nu sunt publice, nu că nu ar fi de interes național, liderul USLIP Iași a venit cu câteva lămuriri privind planurile-cadru care se vor aplica în școlile pilot. Conform sindicalistului Laviniu Adrian Lăcustă, apare o nouă disciplină „Științe” formată din biologie, fizică și chimie iar Istoria și Geografia vor fi comasate. De asemenea, va fi redus numărul de ore alocate unor discipline precum Limba și literatura română și Matematica, asta în timp ce altele vor dispărea pur și simplu.

Am primit în ultimele zile câteva mesaje de îngrijorare de la cadrele didactice aflate în unitățile de învățământ alese de către MEC pentru a pilota o nouă arhitectură curriculară. Fac precizarea că noul model a fost dezvoltat de către fostul consilier MEC, Marian Staș Nu avem foarte multe date pentru a ne pronunța exhaustiv dar pot face câteva mici observații.


1. Ca principiu este corect ca orice schimbări de curriculum să fie experimentate pe un număr limitat de școli.


2. Observ în modelul primit câteva modificări la trunchiul comun. Amalgamarea biologiei cu fizica și chimia! Se face referire la o nouă disciplină numită Științe. În România însa nicio Facultate nu are această specializare. Istoria s-ar comasa(?”)cu geografia? Nu mai apar multe discipline importante precum TIC. Sunt reduse semnificativ numărul de ore la discipline ca: matematica, lb. română ș.a.


3.Cei/ cel care au gândit această nouă paradigmă educațională trebuie însă să vină și cu niște explicații. Finalitatea acestor modificări nu trebuie să fie doar reducerea mecanică a numărului de ore de la 30 la 25 din trunchiul comun pentru gimnaziu. Această abordare simplistă ( de ce nu mă mir?) a fost rezolvată de fostul nostru coleg și prieten Liviu Pop dintr-un motiv electoral de populism ieftin..Aveam pretenții mai mari de la domnul Staș Marian.


Sigur, rămân foarte multe lucruri de rezolvat și pentru directorii acelor unități școlare.Ce se va întâmpla cu profesorii care nu se vor mai regăsi în noile ,, viziuni”?
Am mai dori să știm ce a mers și ce nu pe actualul trunchi comun. Așteptăm studii riguroase pentru a pune o diagnoza corectă sistemului. Nu în ultimul rând ar fi interesant de aflat care sunt finalitățile noii arhitecturi curriculare! Ce dorim și ce ne propunem să știe și să facă la sfârșitul gimnaziului elevii noștri. Timpul, elevii, profesorii și părinții nu mai au răbdare să tot ne jucăm de- a reforma.


PS.În maxim două săptămâni vom prezenta și noi un plan de modernizare al învățământului românesc.Îl vom supune și dezbaterii publice, așa cum este normal!

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Am urmărit cu multă atenție Sinteza zilei" la postul tv Antena 3 ( emisiunea realizată de Mihai Gâdea din 25.05)! La ora…

Geplaatst door Laviniu Adrian Lăcustă op Maandag 25 mei 2020