În cadrul unei întruniri a Colegiului Național al Liderilor F.SL.Î., care a avut loc pe 13 decembrie la București, și la care a fost invitat ministrul educației naționale, Liviu Marian Pop, acestuia din urmă i-au fost aduse la cunoștință șapte probleme pe care le întâmpină la ora actuală sistemul de învățământ preuniversitar din România. Am aflat despre respectivele discuții dintr-un material postat pe profilul Facebook Sindicat Învăţământ Preuniversitar Constanţa. Din păcate, lipsesc concluziile la care s-a ajuns.
Tu?
Noi considerăm că învățământul preuniversitar românesc sunt mai multe probleme pentru care soluțiile se lasă de mult timp așteptate. Tu? Trimite-ne părerea ta la rubrica pentru comentarii.
7 probleme
Te invităm să citești textul integral al informării.
INFORMARE
13 decembrie 2017 – Colegiul Național al Liderilor F.S.L.Î.
Întrunit la București, avându-l ca invitat pe ministrul educației naționale, domnul Liviu Marian Pop, Colegiul Național al Liderilor F.S.L.Î. a dezbătut problemele cu care se confruntă salariații din învățământul preuniversitar românesc, printre care amintim:
– procentul foarte mic din P.I.B. alocat educației pentru anul 2018 (cca. 3 %);
– statutul cadrului didactic în relația cu beneficiarii primari și secundari ai educației;
– rezolvarea problemelor apărute ca urmare a reîncadrării impuse de prevederile Legii nr. 153/2017;
– reglementarea plății cu ora, a plății gradației de merit la plata cu ora, a cumulului, inclusiv pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic;
– Regulamentul privind condițiile acordării și cuantumul sporului pentru condiții de muncă periculoase/vătămătoare;
– Suplimentarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor bănești stabilite prin hotărâri judecătorești (inclusiv cele prin care s-a stabilit plata dobânzii legale);
– Rezolvarea problemelor tehnice impuse de schimbările legislative referitoare la ordonatorii de credite și circuitul financiar în sistemul de învățământ preuniversitar.