260000 de profesori ar putea fi transformați în „vloggeri” de ocazie

Mintea mai marilor care răspund de soarta învățământului este forjată la maxim în această perioadă. Redeschiderea școlilor i-a transformat în scenariști de telenovele, nu exagerăm când spunem asta. Observați, vă rugăm, cum ne sunt oferite „dezvăluirile” și acțiunea, fix ca într-o telenovelă ce ține de peste 90 de episoade. Observați cum dau totul cu porția, totul fără răsturnări de situație, totul cât mai confuz. Scenariu este ca pentru un film mediocru. Neapărat să citiți P.S-ul de la finalul materialului.

Live pe Internet

Din ceea ce oferă MEC cu porția, deși mai avem câteva săptămâni până la începerea cursurilor, s-a desprins o direcție urâtă, nu știu cât de legală. Practic, conform noului trend, se dorește transformarea cadrelor didactice în vloggeri care să își transmită show-ul în direct din sala de clasă. Orice instrument este bun: laptop, tabletă, cameră de la BAC sau Examene Naționale. Bine, mai marii nu spun al cui trebuie să fie laptop-ul sau tableta…. . În plus, specialiștii de la MEC par a ignora aspecte importante ale legii.

Ce ignoră?

Practic, ca să o spunem pe românește, nu poți obliga 260.000 de profesori să facă streaming video din sala de clasă. În primul rând, legea interzice înregistrarea orelor de curs. Apoi, cam toată lumea știe ce rable de laptop-uri zac prin depozitele școlilor. Mare minune dacă pornesc. Cum vor recepta elevii de acasă vocea profesorului care se plimbă prin clasă. Cum îl vor urmări elevii din moment ce laptop-ul va fi înțepenit pe catedră? Se va vedea oare scrisul la tablă? Pe lângă aceste aspecte, ne întrebăm dacă conexiunea la Internet va putea suporta un volum imens de trafic generat de profesorii vloggeri. Puțin probabil să duci atâtea live-uri simultan.

Totuși…

Cum garantează MEC respectarea legii? Și profesorii și elevii au dreptul la imagine? Va putea fi acest drept garantat din moment ce nu va exista niciun fel de control asupra a ceea ce se petrece cu înregistrarea? Mai nou, nu este greu să înregistrezi monitorul, programe gratuite sunt la greu. Ce ne facem dacă diverși dubioși înregistrează ora sau segmente de oră și încep să îi maimuțărească pe cei care apar sau, mai grav, și modifice înregistrarea în scopuri negative?
Cum îi va putea obliga MEC pe profesorii care nu sunt de acord să fie transformați în vloggeri? Practic, nicio lege din lume nu poate să te oblige să faci asta? Chiar dacă ar face-o, ar fi neconstituțională.

P.S.

 Ligia Deca, consilier prezidențial. Sursa, clipul video de la baza articolului.

Sunt mai multe soluții, de la soluția bibliotecii virtuale care, dacă n-o avem, va mai dura până când va fi gata cu totul, până la folosirea echipamentelor utilizate la examenele naționale care pot ajuta în conectarea online, pentru că se poate filma lecția.

Alte soluții mai simple, dacă nu există altceva este să ai pur și simplu un echipament electronic, o tabletă, un laptop pe catedra astfel încât și cei de acasă se poate urmării lecția odată cu cei care se află în sală.

Nu există soluții unice. Din ceea ce am studiat noi, fiecare țară se adaptează la propria infrastructură și la modul în care sunt obișnuite cadrele didactice și elevii să lucreze. Nu cred că va putea exista o soluție unică neapărat și în România, cred că trebuie oferit un cadru, un ghid de la nivel național, urmat de o mobilizare la nivel județean și la nivel de școală.

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici