Încep asistențele la oră. Cunoști aceste informații?

Trebuie citite

Asistențele la oră

Asistențele la oră își anunță debutul. După o perioadă scurtă în care cadrele didactice ar fi trebuit să își pună la punct documentația, teoretic, acestea ar trebui să primească în asistență pe directorul unității de învățământ sau pe șeful de catedră. Aceste asistențe se vor finaliza cu un calificativ cuprins între foarte bine și insuficient.

Să fie excepții?

Sunt puține cadre didactice care își cunosc drepturile atunci când vine vorba de asistențele la oră. Cei mai mulți acceptă să fie asistați fără a fi anunțați în prealabil, fără a fi cuprinși într-un grafic sau cu mult după perioada în care asistențele la oră au fost programate. În unele școli, directorii îi abordează la plesneală, direct de pe holuri, fix în momentul în care profesorii se îndreaptă spre sala de clasă. Unii directorii, mai cu „bun simț” își anunță „ținta” cu 5 minute înainte de începerea orei!

Șefi pe plantație?

Așadar, nu puține sunt situațiile în care directorii se cred șefi pe plantație și își permit să abuzeze de funcție prin efectuarea unor inspecții neanunțate. Dincolo de faptul că astfel de lucruri nu se fac între colegi, este și ilegal. Desigur, acolo unde colectivul nu este unit sau nu își cunoaște drepturile, au loc și astfel de manevre. Cert este că, dacă un director își respectă colegii și nu are intenții ascunse, atunci va fi transparent și corect.

Legea și regulamentele!

În privința asistențelor la oră, regulamentele sunt clare și respectate în cele mai multe unități de învățământ. Astfel, la capitolul bune practici menționăm:

  • Afișat la loc vizibil, trebuie să existe un grafic al asistențelor la ore. Acesta trebuie să cuprindă numele celor programați pentru asistențe, data la care evenimentul va avea loc, precum și numele celor care vor realiza asistența.
  • Graficul trebuie să cuprindă și lista documentelor ce vor fi supuse verificărilor: portofoliul profesorului (planificările întocmite conform programei școlare, proiectul unității de învățare, teste, interpretări grafice, fișe de lucru etc.) caietele elevilor etc.
  • În cazul în care asistența se amână, profesorul trebuie informat în prealabil. Orice reprogramare va fi adusă la cunoștința cadrului didactic.

Profesorul este suveran la oră!

Practic, conform legislației în vigoare, nici ministrul nu intră în oră fără voia profesorului! Detalii aici.

Sfaturi

  • Solicită graficul de asistențe la oră sau afișarea acestuia;
  • Nu semna fișa de asistență dacă nu ești de acord cu calificativul primit;
  • Solicită întotdeauna o copie a fișei de asistență;
  • Nu permite accesul nimănui în sala de clasă în afara programărilor. Legea îți dă acest drept, citește aici detalii. Doar persoanele rău intenționate vin neanunțate;
  • Nu permite înregistrarea orei de curs. Legea, și în această situație, este de partea ta, detalii aici;
  • Nu permite ca acea persoană care îți vine în asistență să te saboteze și să se amestece în ceea ce predai.

OBS.

Câteva informații de ordin legal

LEN
Directorul unităţii de învăţământ de stat are următoarele atribuţii:
f) răspunde de selecţia, angajarea, evaluarea periodică, formarea, motivarea şi
încetarea raporturilor de muncă ale personalului din unitatea de învăţământ;

ROFUIP
v) aprobă asistența la orele de curs sau la activități educative școlare și extrașcolare, a
responsabililor de catedră și responsabililor de comisii metodice, cu respectarea prevederilor
legale în vigoare;

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -