Un deputat USR solicită evalauarea prin concurs a tuturor profesorilor și directorilor

Trebuie citite

Cristina Ionela Iurişniţi, deputat din partea USR, preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din cadrul Camerei Deputaţilor, cere evaluare prin concurs pentru cadrele didactice și directori de școli. Aceasta i se alătură fostului ministru al Educației, Daniel Funeriu, care a cerut ca profesorii să rezolve testele PISA.

Preluare

Prin consecințele pe care le implică, mesajul deputatei USR este foarte important. Din acest motiv, îl preluăm integral.

Este sau nu motiv de îngrijorare?
Cu siguranță, DA!

44 % analfabeți funcțional potrivit testelor PISA este rezultatul a zeci de ani de nepăsare a guvernanților, incompetența zecilor de miniștri si finanțarea cronică prin nerespectarea Legii Educației LEN1/ 2011.

Soluția este un audit de urgență revizuirea programelor și a planurilor cadru, o monitorizare reală și nu mimată din partea directorilor a activităților de predare învățare și evaluare!

Toate statisticile internaționale spun că progresul elevilor vine din calitatea profesorilor de la clasă!
Deci e clar că nu oricine poate sa fie profesor cu atat mai puțin cei fără un master didactic, fără formari continue sau cei cu comportament abuziv repetat!
Trebuie sa spunem stop incompetenței și imposturii! Trebuie să punem accentul pe progres si dezvoltarea de abilități de comunicare și muncă în echipă și nu doar pe competiție, ierarhii inutile care induc scăderea încrederii și a stimei de sine la nivelul tuturor actorilor din sistemul de Educație.

Trebuie să ne trezim si să punem accentul pe dezvoltarea celor 8 competențe cheie asumate la nivel european care permit o mai bună dezvoltare personală și profesională în vederea unei inserții mai flexibile a tinerilor pe piața muncii.Meseriile prezentului dar in special cele ale viitorului trebuie să ne preocupe.

Publicarea raportului OECD cu rezultatele la testele PISA ne plasează din nou la coada Europei ! Invățământul românesc ocupă ultimul loc la matematică și penultimul la citire și științe din Uniunea Europeană.

Ce soluții propunem? Nimic nu e nou sub soare! Sunt idei și strategii care sunt dezbătute de specialiști, experți în Educație, dar nu sunt aplicate!

Avem nevoie de dezvoltarea competențelor și nu de acumulare de cunoștințe! Accentul trebuie pus la clasă pe gândirea critică,
dezvoltarea competențele lingvistice și educație pentru media, dezvoltarea autonomiei elevilor și în special pe competența cheie de a-i învăța pe elevi să învețe!

Stabilitatea , predictibilitatea și egalitatea de sanse trebuie să primeze!
Si copiii din medii defavorizate, sărace au dreptul la educație de calitate!
Până dezvoltăm infrastructura, cel puțin pe termen scurt să asigurăm burse sociale, transport gratuit și un suport alimentar acolo unde nevoile sunt evidente !
Iar profesorii să fie evaluati, responsabilizați dar și motivați!
Avem nevoie de resursă umană de calitate în sistem! In acest sens formarea continuă de calitate este esentială în contextul unei formări inițiale precare!

Competentele fundamentale trebuie să fie dezvoltate încă din primii ani de școală, pentru ca spre finalul ciclului obligatoriu de învățământ orice tanar de 15 ani sa facă față provocarilor unei lumi din ce în ce mai avansate , globalizate și digitalizate!

Am avut azi o discuție cu ministrul în funcție Monica Anisie care a acceptat că e necesară investitia în calitatea cadrelor didactice, în formarea lor inițială dar și a formarii continue.
Profesorii trebuie să aiba acces în mod gratuit la formări de calitate, în acord cu ultimele metode și strategii didactice!

Școlile profesionale trebuie susținute prin campanii susținute de informare și constientizare a părinților că nu e o rușine pentru copiii lor să cunoască o meserie!
Criza forței de muncă se rezolvă doar prin SCHIMBAREA mentalităților, legi bune și parteneriat între un mediu de afaceri competitiv și unitățile de învățământ !

Nu mai putem spune că nu avem ce face cu 6% în Educație, când avem încă peste 1500 de școli fără apă și canalizare, școli uitate de primari indolenți , foarte mulți profesori intrați în sistem pe ușa din dos, fără habar de minimele strategii didactice interactive care să integreze pedagogia proiectului și noile tehnologii în orice ora de curs, nu doar la inspectiile anuntate!
Suntem singura țară europeană care are 4500 de cadre didactice necalificate în sistem!

De ce am ajuns aici?
Pentru ca pentru nimeni nu a investit in EDUCATIE la modul real, profesorii de vocație sunt puțini și demoralizați de rasturnarea valorilor și a ierarhiilor!

USR propune un MCV pe Educație, un audit și o monitorizare permanentă, un pact al tuturor partidelor pentru finanțarea cu minim 6% din PIB a Educației, singura investiție reală pe termen mediu și lung!

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Înscrie-te aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

Este sau nu motiv de îngrijorare? Cu siguranță, DA! 44 % analfabeți funcțional potrivit testelor PISA este…

Geplaatst door Cristina Iurisniti op Dinsdag 3 december 2019
- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -