TUPEU! Un fost ministru al Educației pune gaz pe foc în scandalul concedierilor din sistem

Trebuie citite

Educație

Liviu Marian Pop și Ecaterina Andronescu sunt inițiatorii modificării articolului 66 din LEN, s-a scris aici. Sindicatele atrag atenția că vor fi pierdute nu mai puțin de 25.000 de locuri – Comunicat Sindicatul Spiru Haretcomunicat FSLI. Cu toate acestea, pe contul Facebook, fostul ministru spune că nu vor fi concedieri. Din contră, nu mai puțin de 60.000 de noi locuri de muncă vor fi disponibile în sistemul educațional. Bine, nu precizează pentru ce ar trebui să opteze profesorii (bucătar, îngrijitor, administrator etc.)

Preluare

Modificarea art.66 din Legea Educației Naționale va aduce în următorii ani, 50.000 de noi locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar

Constat că modificarea art.66 din Legea Educației Nationale constituie motiv de îngrijorare pentru unii dintre liderii de sindicat izolați.


Înainte de a emite comunicate de presă și puncte de vedere, ar trebui să lectureze întreaga Lege a Educației Naționale, precum și inițiativele legislative care se află pe rolul Senatului.
Reducerea numărului de ore pentru elevi la 4 ore/zi pentru ciclul primar, 5 ore/zi ciclul gimnazial, 6 ore/zi liceu, se coroborează cu măsuri pe care PSD le susține. Generalizarea programului „Școală după școală” este unul dintre ele și presupune faptul că în fiecare zi, maxim 4 ore/zi, fiecare elev va avea atât un program instructiv-educativ, cât și servirea unei mese calde sau a mai multor mese calde pentru elevii din învățământul primar și preșcolar. Asta face ca numărul de ore pe care îl petrec elevii la școală să se situeze în media europeană. Al doilea lucru pe care îl vom face va fi intrarea în legalitate privind numărul de elevi la clasă, în conformitate cu legea, să nu mai existe un număr dublu al elevilor față de cel prevăzut de lege. Acest aspect presupune o regândire a finanțării per elev. Al treilea lucru, utilizarea materialelor, a auxiliarelor să fie făcută doar cu aprobarea Ministerului Educației Naționale. Greutatea ghiozdanului elevului va scădea semnificativ, odată ce doar auxiliarele autorizate se vor afla pe masa de studiu al elevilor.


Standardizarea evaluării pentru creșterea nivelului calității din învățământ este un alt proces necesar, atât la cadrele didactice cât și la elevi.


Trebuie să menționez și extinderea învățământului obligatoriu la grupa mică și clasa a XII-a.
Evident că, în interiorul planurilor cadru trebuie regândite toate programele școlare. Astăzi avem programe supraîncărcate, elevii au un număr mare de ore și de multe stau la clasă 8,9 ore/zi.
Acesta va fi un prim pas, care coroborat cu celelalte măsuri prezentate anterior, nu vor face altceva decât să creeze între 50.000-60.000 de locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar în următorii zece ani. De aceea îi rog pe agitatorii de serviciu ai unor sindicate să se concentreze pe calitatea actului de predare, nu pe numărul de membri de sindicat.


Un ultimul aspect de menționat este acela că suntem singura țară din UE care avem necalificați în sistem. Aici vom introduce prin LEN, obligativitatea ca în trei ani de zile toți cei care sunt deja în sistem, începând cu anul 2020-2021 să se califice.


Astăzi din 213.925 de profesori, 3771 sunt necalificați, din care 188 în București.
Este de la sine înțeles faptul că și implementarea Legii salarizării unitare va crea un plus valoare pentru condiția dascălului din România, alături de celelalte măsuri propuse.
Atașez și o mică schiță a sistemului de învățământ și a numărului de ore petrecut de către elevi în școală.


Înainte de a emite comunicate de presă și puncte de vedere, ar trebui să lectureze întreaga Lege a Educației Naționale, precum și inițiativele legislative care se află pe rolul Senatului.
Reducerea numărului de ore pentru elevi la 4 ore/zi pentru ciclul primar, 5 ore/zi ciclul gimnazial, 6 ore/zi liceu, se coroborează cu măsuri pe care PSD le susține. Generalizarea programului „Școală după școală” este unul dintre ele și presupune faptul că în fiecare zi, maxim 4 ore/zi, fiecare elev va avea atât un program instructiv-educativ, cât și servirea unei mese calde sau a mai multor mese calde pentru elevii din învățământul primar și preșcolar. Asta face ca numărul de ore pe care îl petrec elevii la școală să se situeze în media europeană. Al doilea lucru pe care îl vom face va fi intrarea în legalitate privind numărul de elevi la clasă, în conformitate cu legea, să nu mai existe un număr dublu al elevilor față de cel prevăzut de lege. Acest aspect presupune o regândire a finanțării per elev. Al treilea lucru, utilizarea materialelor, a auxiliarelor să fie făcută doar cu aprobarea Ministerului Educației Naționale. Greutatea ghiozdanului elevului va scădea semnificativ, odată ce doar auxiliarele autorizate se vor afla pe masa de studiu al elevilor.Standardizarea evaluării pentru creșterea nivelului calității din învățământ este un alt proces necesar, atât la cadrele didactice cât și la elevi.

Trebuie să menționez și extinderea învățământului obligatoriu la grupa mică și clasa a XII-a.
Evident că, în interiorul planurilor cadru trebuie regândite toate programele școlare. Astăzi avem programe supraîncărcate, elevii au un număr mare de ore și de multe stau la clasă 8,9 ore/zi.
Acesta va fi un prim pas, care coroborat cu celelalte măsuri prezentate anterior, nu vor face altceva decât să creeze între 50.000-60.000 de locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar în următorii zece ani. De aceea îi rog pe agitatorii de serviciu ai unor sindicate să se concentreze pe calitatea actului de predare, nu pe numărul de membri de sindicat.
Un ultimul aspect de menționat este acela că suntem singura țară din UE care avem necalificați în sistem. Aici vom introduce prin LEN, obligativitatea ca în trei ani de zile toți cei care sunt deja în sistem, începând cu anul 2020-2021 să se califice.
Astăzi din 213.925 de profesori, 3771 sunt necalificați, din care 188 în București.
Este de la sine înțeles faptul că și implementarea Legii salarizării unitare va crea un plus valoare pentru condiția dascălului din România, alături de celelalte măsuri propuse.
Atașez și o mică schiță a sistemului de învățământ și a numărului de ore petrecut de către elevi în școală.

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -