Inspector școlar despre ghidul MEC: suntem din nou în fața unui document la fel de neclar

Trebuie citite

Camelia Gavrilă, deputat în Parlamentul României, într-o postare pe Facebook, evidențiază câteva probleme rămase nerezolvate de ghidul MEC. Documentul, conform fostului inspector școlar, este neclar și imperfect.

Din nefericire suntem din nou în fața unui document la fel de neclar și imperfect – de la recomandarea adresată cadrelor didactice de a lucra cu elevii în sistem online, se trece acum la obligativitatea acestei activități, cu intervenția inspectoratelor școlare privind planuri de măsuri și monitorizare. În mod surprinzător și nerealist, M.E.C. lasă în totalitate la latitudinea inspectoratelor identificarea de soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ, implicit a elevilor, destinatarii esențiali ai acestor activități didactice. Rămânem, deci, într-un alt stadiu de incertitudine și latență, în care predomină fraze și directive ce încep cu școlile/ profesorii/ directorii trebuie să … , vor face…, vor asigura…, verbe la viitor, directive ministeriale sau folosirea unui prezent etern, nedeterminat. Așteptările școlilor, ale elevilor și părinților, ale profesorilor de la ministerul de resort erau de altă natură.

Inechitatea care s-a adâncit în școala românească odată cu suspendarea cursurilor este gravă și riscă să devină, după reluarea școlii, o prioritate aproape imposibil de gestionat, în mare parte din lipsa alocării fondurilor necesare pentru dotarea elevilor, profesorilor și a școlilor cu echipamente de comunicare de la distanță.

Din păcate, raportarea periodică către M.E.C. a datelor privind situația procesului de predare-învățare-evaluare online, raportare introdusă de astăzi prin Ordinul nr. 4135, nu schimbă situația dramatică a elevilor care nu au acces la internet și nici la tehnologia necesară, elevi care au pierdut contactul cu profesorii lor încă din data de 11 martie 2020. Timpul este foarte scurt pentru adaptare la noul context de predare, iar fiecare zi ce trece nu face decât să adâncească discrepanțele dintre mediul urban și cel rural.

https://www.facebook.com/camelia.gavrila.739/posts/257765995395700

Despre soluțiile MEC

Soluția la aceste probleme găsită de Guvernul PNL a fost să oblige părinții de a-i asigura copilului mijloace tehnice, laptop/telefon smart/tabletă și acces la internet pentru a participa la cursurile online, indiferent de situația materială din familie sau fără a ține cont de contextul socio-economic de la nivel național, unde peste 50% dintre elevi duc lipsa unui computer, tabletă sau un telefon smart.

· A doua soluție transmite faptul că școala poate da laptopuri în custodie părinților, iar dacă cei care le primescle deteriorează, „sunt buni de plată”, dar fără a realiza absurditatea presupunerii că pot exista zeci de laptopuri sau tablete disponibile, cât și de numărul ridicat al elevilor aflați în această situație (în unele cercetări și sondaje în jur de 60 % dintre elevi declară că nu au acces la calculator și internet sau accesul lor este limitat)

https://www.facebook.com/camelia.gavrila.739/posts/257765995395700

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Redeschiderea școlilor și continuitatea învățării – dificultăți, urgențe, provocări și riscuri Astăzi Ministerul…

Geplaatst door Camelia Gavrila op Woensdag 22 april 2020

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -