Distribuie știrea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mediu toxic?

Angajații MEC primesc un spor generos de “condiții de muncă vătămătoare”. Practic, pe baza acestui spor, lejer, putem trage concluzia că locul acestora de muncă reprezintă un mediu toxic. Deci, cine și-ar dori să lucreze acolo…

De ce doar privilegiații ministerului?

Din păcate, toți angajații din sistemul educațional se confruntă cu condiții de muncă vătămătoare, asta dacă ne raportăm la definiția dată de lege (vezi mai jos). Cu toate acestea, doar cei de sus beneficiază de recunoașterea realității. Această situație discriminatorie, dacă ne raportăm la perioada de când își face efectele, nu pare a deranja sindicatele, Avocatul Poporului, partidele politice ori pe guvernanți.

Ei văd doar ce vor

Cei care chiar muncesc în condiții toxice nu beneficiază de acest spor. Ne referim aici la cadrele didactice care, pentru ași îndeplini sarcinile de serviciu, trebuie să:

  • facă față unor colective suprasolicitante formate din zeci de elevi;
  • răspundă în secunda doi tuturor sarcinilor birocratice abuzive și aberante;
  • își desfășoare activitatea în clădiri vechi, de cele mai multe ori periculoase și insalubre;
  • utilizeze substanțe toxice, să lucreze în zgomot și praf (inclusiv praful de cretă);
  • stea cu orele în fața computerelor pentru ași îndeplini sarcinile de serviciu;
  • se expună pericolului de îmbolnăvire cu tot felul de germeni specifici colectivele numeroase, etc.;
  • să se consume nervos și să suprasolicite funcții și sisteme ale corpului.

Ce spune legea?

Conform legii, sporul de condiții de muncă vătămătoare se acordă conform condițiilor de mai jos:

f) condiţii de muncă vătămătoare – condiţii de muncă unde sunt înregistrate depăşiri
ale noxelor fizice, chimice, fizico-chimice, biologice, suprasolicitarea unor funcţii şi sisteme
ale organismului, etc

Ce sporuri și-au pus

Conform situației veniturilor brute din m.e.c. la data de 30.09.2020 avem următoarele valori ale sporurilor:


Distribuie știrea
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •