Scoatem comunismul afară din școală? Ai citit povestea lui Tudor?

Trebuie citite

ABUZ PE FAȚĂ!

Deoarece au părul lung sau barbă, din ordinul directorului licelului Greco-Catolic „Inochentie Micu”, 25 de elevi au fost scoși de la ore și expediați din perimetrul instituției pe motiv că „au părul indecent de lung”. Tudor, băiatul din imagine, se afla printre cei scoși de la ore. În fața legii, motivul invocat de director nu stă în picioare. O acțiune în justiție, cu sau fără sprijinul unor instituții civice specializate, ar trebui să pedepsească acest abuz.

Pe românește!

Orice cadru didactic care trăiește în secolul XXI realizează că motivele invocate de director sunt pur și simplu aberații. Acestea nu își au locul într-un sistem de învățământ modern. Niciun regulament intern nu poate interzice accesul la educație și legaliza discriminarea. Vrem să recunoaștem sau nu, așa se pune problema.

Oare această problemă era singura și cea mai urgentă problemă din ograda instituției?

Întrebare?

Când scoatem comunismul afară din capul unor directorași?

Preluare

Îți oferim povestea lui Tudor, așa cum acesta a scris-o aici.

Salut ! Daca ai putin timp liber , te invit sa citesti aceasta „frustrare” a mea fata de sistemul de invatamant din Romania , iar daca ai acceasi parere , te invit sa dai un share mai departe.

EDIT : Dupa mai multe mesaje in care diverse persoane m-au rugat sa le tin la curent legat de situatia mea , am infiintat o pagina de facebook unde daca doriti puteti urmari ce se va intampla. https://www.facebook.com/tudorhelgiu/.

Astazi , eram la ora de chimie , stateam linistit si imi vedeam de treaba mea , deodata intra marele Dom’ Director la mine in clasa. Din cauza parului meu „indecent de lung” am fost scos de la ora , ajungand in curte ma aflu alaturi de inca 20-25 de elevi din scoala (baieti) cu par lung sau barba asteptand sa fim scosi din scoala. Da , ati citit bine , pentru ca avem parul lung sau barba am fost scosi din perimetrul liceului.

Ma bucur ca traiesc intr-o comunitate unde se promoveaza creativitatea si libera exprimare , de asemenea ma bucur ca exista Legea Invatamantului, si citez Legea educației naționale nr. 1/2011
Art 2/1.”Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive…”
Art 2/3.”Idealul educațional al școlii românești constă în DEZVOLTAREA LIBERĂ, integrală și armonioasă a individualității umane, în FORMAREA PERSONALITĂȚII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală…”
Art 2/4.”Statul asigură cetățenilor României drepturi egale de acces la toate nivelurile și formele de învățământ preuniversitar și superior, precum și la învățarea pe tot parcursul vieții, FĂRĂ NICIO FORMĂ DE DISCRIMINARE.”
Art 2/7.” În România învățământul constituie prioritate națională.”

Art 3
Principiile care guvernează învățământul preuniversitar și superior, cât și învățarea pe tot parcursul vieții din România sunt:
a) principiul echității – în baza căruia accesul la învățare se realizează fără discriminare;
c) principiul relevanței – în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare personală și social-economice;

Singurul lucru pe care pot sa il spun , e ca ma bucur ca am ajuns in secolul XXI unde capacitatea ta intelectuala inca este determinata dupa cum te imbraci respectiv cum arati.

Si chiar va rog sa dati share , sa ajunga povestea asta din Cluj in toata tara.

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -