Profesorii care fac naveta sunt bătaia de joc a sistemului

Trebuie citite

Greutăți

Depun un efort cu mult mai intens față de colegii lor, predau, de cele mai multe ori, în condiții demne de Evul Mediu timpuriu, pierd zeci de ore săptămânal în mijloace de transport în comun, deseori, insalubre, își riscă sănătatea zi de zi, cu toate acestea, efortul acestor cadre didactice nu este apreciat de stat. Parcă statul ar fi trebuit să îi protejeze, să încurajeze educația nu-i așa?

Cine să aibă interes?

Pentru anumite comunități locale, un profesor ce nu este „de-al locului” este precum un ghimpe, deranjează apele, afacerile, locale și ocupă locurile rezervate diverselor somități necalificate din zonă. Sunt și excepții, desigur.

Și asta nu este tot, legislația actuală care reglementează regimul decontării navetei, își bate joc de aceste persoane. Ați citit ce reglementări absurde prevede?

Decontul

Cât privește decontarea navetei, această se acordă doar în anumite locuri „unde sunt bani” și primari mai răsăriți. În loc să îi răsplătească, profesorilor navetiști li se pun piedici, sunt descurajați și li se face pagubă. Nu are nimeni interes să le ușureze munca, comunitățile locale nu pun preț, de cele mai multe ori, pe școală, în timp ce statului nu îi pasă de nimic.

Un mesaj

Un mesaj primit pe pagina Facebook a site-ului laclasă.ro detaliază doar câteva nedreptăți de ordin legal pe care cadrele didactice navetiste trebuie să le suporte. Vă invităm să îl citiți cu mare băgăre de seamă. Găsește cineva o soluție?

Am o intrebare referitor la decontarea cheltuielilor de transport. De ce alocarea fondurilor pentru naveta nu se face de la minister, ci de primarii? De ce trebuie justificat cu ce s-au deplasat dascalii, din moment ce au ajuns la serviciu?

Legea privind decontarea cheltuielilor exclude posibilitatea ca naveta sa se faca cu masina altor persoane (colegi, prieteni, rude) si fara procura notariala. Nu toti dascalii au permis de conducere, poate nici mambrii familiei nu au. Sunt situatii in care au castigat licitatia, pentru acelasi traseu, firme diferite, dar si la ore diferite, iar dascalii fie cumpara doua abonamente, costul fiind dublu, fie merg cu bilete, cu ambele microbuze, in functie de program, cheltuind mai multi bani. Naveta se deconteaza tot la contravaloarea unui abonament (cu pretul cel mai mic si confort pe masura). Prin urmare, unii dascali sunt in imposibilitatea de a-si deconta cheltuielile integral, asa cum prevede legea

Întrebări?

Ce face Ministerul Educației?

Ce fac sindicatele?

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -