Reforma 1 – Curriculum și elementele asociate
Liceu
- Planuri-cadru standard – iunie 2025 (diseminare)
- Planuri-cadru pilotare sistemică – iunie 2025 (diseminare)
- Programe/conținuturi curriculare – noiembrie 2025
- Manuale – lansare licitație decembrie 2025
- Formare continuă profesori – începe din ianuarie 2026
Învățământ primar și gimnazial - După încheierea reformei la nivel de liceu, aceasta se va extinde la învățământul primar și gimnazial – cu ținte de implementare în anul școlar 2027-2028
Educația timpurie - Analiza și restructurarea curriculară și a elementelor asociate – începând din septembrie 2025, cu ținte de implementare din septembrie 2026
- Formare inițială și continuă a profesorilor
Învățământ dual - Generalizare accelerată la nivelul filierei tehnologice
Reforma 2 – Reforma evaluării
- Elaborarea standardelor de evaluare/testare pentru învățământul primar și gimnazial – ianuarie 2026
- Elaborarea standardelor de evaluare/testare pentru învățământul liceal – noiembrie 2025
- Regândirea evaluărilor naționale – propunerea și dezbaterea unor noi modele în toamna anului 2025
- Evaluarea performanțelor individuale (ale actorilor din ecosistemul de educație) și instituționale – propunerea și dezbaterea unor noi modele în toamna anului 2025
Reforma 3 – Reorganizarea arhitecturii sistemului școlar preuniversitar
- Comasări/restructurări de unități școlare, cu scopul creșterii calității actului educațional și a eficientizării administrative – începând cu septembrie 2025
- Reorganizarea sistemului școlar, cu atenție la mediul rural (inclusiv în logica comasărilor, campusurilor rurale, model hibrid în școala mentor-școala mentorată etc.), cu scopul creșterii calității actului educațional și a eficientizării administrative – cu finalizare în septembrie 2026
- Dezvoltarea infrastructurii școlare, în parteneriat angajat strategic cu autoritățile locale
– Parteneriatul strategic angajat din septembrie 2025; implementare continuă.
Reforma 4 – Statutul cadrelor didactice - Salariul mediu brut pe economie pentru profesorul debutant – legea salarizării unitare
- Regândirea „titularizării” – propunerea și dezbaterea unor noi modele în toamna anului 2025 (pentru a întări statutul de titular și a facilita intrarea pe bază de merit în sistem)
- Formarea inițială și continuă a profesorilor – propunerea și dezbaterea standardelor de formare în toamna anului 2025 (după analiza nevoilor și a bunelor practici europene)
Reforma 5 – Implementarea unui set de bune practici europene/internaționale în noua arhitectură școlară