Profesorii vor normalitate
Nu-i așa că sunteți exasperați de tot mai desele propuneri de evaluare a cadrelor didactice? Pe toate canalele media, tot mai mulți neicanimeni își dau cu părerea despre cât de eficienți, pregătiți și buni sunt profesorii. Atunci când astfel de idei ipocrite vin din zona foștilor miniștri ai Educației sau a parlamentarilor, te deranjează cel mai mult. Mulți dintre aceștia, adevărați premianți ai analfabestismului funcțional, ajunși prin funcții datorită spatelui politic, nu a profesionalismului, sunt cei mai vocali și mai radicali.
Lungulescu
Pe contul Facebook, sindicalistul Constantin Lungulescu, publică mesajul de mai jos. Vă rugăm să îl citiți și să îl distribuiți.
In replică, profesorii propun evaluarea tuturor categoriilor profesionale, a tuturor oamenilor politici, începând cu președintele țării, parlamentarii, magistrații, toți care primesc salarii speciale. Evaluare până la ultimul angajat din țară. Și profesorii s-au săturat ca alții să distrugă de zeci de ani învățământul românesc, să distrugă la nivel social și național motivația tinerelor generații prin toate metodele și prin toate modelele negative oferite și tot acest eșec să fie atribuit cadrelor didactice. Nu numai că este foarte nedrept ce se-ntâmplă, dar este total contraproductiv. Până când toți cei raspunzători nu-și vor asuma partea de vină și se vor cantona în a blama cadrele didactice, nu se va redresa nimic. Criza din educație se va accentua pe zi ce trece. Iar elevii vor învăța din ce in ce mai puțin. Indiferent de planurile-cadru adoptate, de procentul din PIB alocat, de masteratele impuse etc.
Dacă vreți rezultate în educație, reașezați mai intâi politica și societatea, în general, pe coordonatele normale, renunțați la ura patologică pe care o promovați împotriva cadrelor didactice. Într-o societate atât de bolnavă de corupție, de ură, de impostură, de nepotism, de parvenitism etc. asteptați minuni de la educație? Școala este în primul rând oglinda societății și a politicii. Toți cei care aruncați sistematic cu noroi și cu pietre în profesori, cu o ură care a devenit o adevarată psihoză națională, încetați cu astfel de manifestări dacă vreți școli mai bune și rezultate mai bune pentru copiii si tinerii țării. Asigurați infrastructura necesară și climatul social adecvat, în care să poata funcționa școli normale și performante. Si nu mai absolutizați infailibilitatea și suprema relevanță a acestor teste PISA, teste cărora elevii nici nu le acordă importanță, dupa cum nu acordă importanță nici testărilor de la clasele a VI-a. Știind că nu se acordă note care să fie trecute în catalog, mulți nici nu scriu nimic, chiar dacă știu să rezolve subiectele. Sau nici nu le citesc. În plus, orice instrument de evaluare are relevanță și trebuie aplicat în strânsă corelație cu modul de predare si conținuturile predării. Așa că, științific și procedural vorbind, testele PISA sunt lipsite de relevanță în momentul de față. ((Ileana Rusanescu))