Nicu Cotescu
Nicu Cotescu, vicepreședinte al FSE „Spiru Haret”, a tras un semnal de alarmă pe Facebook referitor la desființarea titulaturii în sistemul educațional. Această idee este tot mai intens susținută de un fost Secretar de Stat în Ministerul Educaței – vezi aici înformații suplimentare.
Vă invităm să citiți, să distribuiți și să comentați opinia profesorului Nicu Cotescu pe grupurile de Facebook.
Preluare
Datorită importanței pentru sistemul de învățământ, laclasă.ro a preluat integral opinia exprimată pe Facebook de vicepreședintele FSE „Spiru Haret”.
„Citesc recent câteva opinii, tratate, recomandări sau ce or fi ele despre desființarea titulaturii. Temă perpetuă!
Dar despre subfinanțarea cronică a învățământului românesc de peste 30 de ani, poate cu mici excepții recente, de ce nu spuneți/se spune nimic?!
Dacă tot arătăm spre alte state, haideți să vedem și bugetele cumulate din ultimii 30 de ani pentru educație și vom constata că este o distanță de ani lumină. Știu, veți spune că nu banii rezolvă. Ba da, tocmai falimentarea școlii, a educației, a învățământului și crearea de breșe puternice cum ar consumul de substanțe, bullying-ul, chiulul, tupeul, aroganța, îndepărtarea profesorului de statutul unui partener principal, notarea prin negociere cu părintele sau elevul etc. au condus la starea actuală.
Învățământul poate este ultima redută care s-a încăpățânat să reziste în malaxorul politicii industriei catalogată ca fiind de fiare vechi.
Când aloci un buget de subzistență, de 2, 3%, când duci campanii de stigmatizare a dascălului și când îi iei școlii orice pârghie de control asupra elevului nu poate însemna decât distrugerea cu bună știință a educației românești.
Când se promovează de ani incultura, impostura, când vinovat de orice a fost scos dascălul, când cultul muncii a fost radiat și inoculată ideea că se stă prea mult la școală, când s-a acceptat ideea că școala dăunează etc, când ai ținut un profesor ani cu minimul pe economie, ce minuni poate face dascălul?
Încă rezistăm? Loviți în continuare!
,,Mihaela Popa, fost parlamentar de prin anii 2010, (an de grație) secretar de stat în ministerul Educației în 2020 cere desființarea Titularizării: Să ai 40 de ani, să fii Ministrul Educației și să păstrezi toate obiceiurile comuniste moștenite, asta înseamnă maximă incompetență. Titularizarea este un examen învechit, supracentralizat, pe care nu îl găsiți nicăieri în lume și care a dus la starea învățământului de azi!”
Doamna Popa, sunteți într-o gravă eroare, ceea ce mă duce cu gândul la faptul că sunt anumite interese foarte clar trasate.
Să fie oare vreo legătură cu recentele recomandări ale OECD prin care se vorbește de ,,metode de evaluare mai eficiente, cum ar fi recertificarea odată la zece ani în sistem”?
Acest concurs național de ocupare a posturilor/catedrelor, recunoscut sub denumirea de titularizare, catalogat de dvstră ca fiind comunist, este o formă postdecembristă. Comunismul proceda sub forma repartițiilor guvernamentale.
Concursul național, care este unic ca exigență și organizare în România, reprezintă forma cea mai obiectivă și transparentă de a ocupa un post într-un sistem.
Nu confundați notele, reflecția exigenței învățământului superior în principiu, cu o problemă a sistemului preuniversitar. Nu confundați prezența la catedră a unui anumit procent, necertificat vreodată, de profesori slabi pregătiți cu o problemă a sistenului. Acestea nu reprezintă altceva decât indiferența clasei politice față salariații din învățământ privind o alocare a unor salarii motivante și atragerea în sistem a celor mai buni.
Și veniți acum cu marota asta?
Pentru cei mai puțin cunoscători, ce înseamnă un concurs național în sistem:
- Subiecte naționale secretizate
- Supraveghere fără niciun fel de interpretare și care intră și sub incidența coflictului de interese
- Evaluare aleatorie la nivel național
- Contracandidați ce pot ajunge și la 100 pe loc
- Repartizare în ședințe publice
- Bibliografie PROGRAMA PENTRU DISCIPLINA ÎN CAUZĂ, cunoașterea conținuturilor din sistemul de învățământ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARA, METODICA PREDĂRII.
- Totul filmat cu camere audio-video, înregistrat și arhivat
- Membri ai comisiilor de organizare și desfășurare care nu se cunosc între ei etc.
În aceste condiții, mai puțin camerele de supraveghere, am susținut și eu în 1994 acest concurs, ceea ce mă bucură și azi că nu a fost altfel. Cred că am fost prima promoție cu concurs național.
Lucrările s-au evaluat la Cluj, iar concurența a fost de 10 pe loc. Nota a fost peste 9. Ulterior toată perfecționarea proprie, examene, concursuri, lucrări științifice, participări la competiții, dezvoltarea bazei materiale, prezența în tot felul de comisii nenormate și neplătite le-am susținut din bani personali. Cam asta este viața unui dascăl. În fine,
Ce ar mai fi de spus în fața unei astfel de abordări? Aruncați în aer și stabilitatea la catedră și praful și pulberea va rămâne.”