Cineva este rupt de realitate
Schimbul de replici pe tema auxiliarelor școlare, care îi are ca protagoniști pe ministrul Educației și pe un cadru didactic din capitală, pare că nu se mai termină. Replica ministrului la scrisoarea deschisă, lansată în spațiul public de o învățătoare, disponibilă aici, a reaprins disputa. După cum era de așteptat, ministrul Pop a cam dat-o în bâlbâială cu răspunsul, fapt care a determinat cadrul didactic să aducă noi lămuriri, grupate sub titlul: Și învățătoarea îi răspunde ministrului.
Mesajul integral
Şi învăţătoarea îi răspunde ministrului…
Domnule ministru, mă văd nevoită să vă răspund la întrebările pe care vi le-ati pus în legătură cu mine la conferinţa de presă avută astăzi! Se pare că nu aţi citit totuşi scrisoarea adresată dumneavoastră, fiindcă altfel nu-mi explic confuzia în care vă aflaţi.
Domnule ministru, în scrisoarea mea am specificat foarte clar că dacă m-aş supune hotărârii dumneavoastră de a nu mai achiziţiona AUXILIARE la clasa pregătitoare, pe care urmează să o preiau din toamnă, voi fi nevoită să multiplic peste 100 de fişe zilnic. Domnule ministru, este un DACĂ în fraza mea! Dacă ar fi existat MANUALE la pregătitoare, pe cuvânt dacă vă mai deranjam!
Bineînţeles că mă voi supune legii, niciodată nu am fost în afara ei. Îmi respect superiorii, inclusiv pe dumneavoastră, şi nu intenţionez să supăr pe cineva cu „văicărelile” mele.
Legat de cheltuielile clasei suportate în mare parte din buzunarul propriu (fiindcă şcoala si părinţii nu pot acoperi financiar ori de câte ori am eu nevoie de hârtie, tonnere şi alte materiale), mă simt nevoită să reiau ceea ce v-am scris anterior.
De 17 ani suport cheltuielile cu pavoazarea clasei, nu am chemat niciun părinte să mă ajute financiar sau fizic pentru aceasta. Poate nu ştiţi, dar la clasa pregătitoare învăţătorul realizează cu propriile lui mâini tot felul de materiale care îi atrag pe micii şcolari şi care îi fac să se simtă ca în poveşti. Scopul pavoazării claselor este de a-i înconjura cu personajele lor îndrăgite din poveşti sau desene animate. Eu vă întrebasem cine îmi va deconta toate cheltuielile acestea pe care le suport de 17 ani, iar acum mă văd nevoită să le dublez/ triplez din cauza neexistenţei manualelor şi acum a interzicerii auxiliarelor…Pe lângă aceste cheltuieli au mai fost şi altele. Am achiziţionat tot felul de culegeri şi auxiliare din care mă mai inspiram. Ca mine au procedat cam toţi profesorii dornici de calitate în actul didactic. Plus multe alte materiale care sunt necesare pe parcursul unui an şcolar.
Apropo, observ că foarte mulţi confundă cei doi termeni „manual” şi „auxiliar”. MANUALUL reprezintă un document oficial, care asigură concretizarea programei şcolare într-o formă care vizează prezentarea cunoştinţelor şi capacităţilor la nivel sistemic, prin diferite unităţi didactice, operaţionalizabile şi structurate în : capitole, subcapitole, grupuri de lecţii, secvenţe de învăţare.
AUXILIARUL este un caiet special realizat în conformitate cu conţinuturile din manual.
Am să vă răspund la una din întrebări: dacă am plătit din banii mei manualele sau auxiliarele. Nu, nu le-am plătit din banii mei. Le-au cumpărat părinţii, dar nu am exagerat cerându-le acestora să cumpere caiete pentru toate disciplinele. M-am limitat doar la cele importante. Vă spun şi asta ca să nu mai las loc de interpretări.
Domnule ministru, este nevoie de manuale de calitate în şcoli! Deşi am terminat clasa a IV-a, mă preocupă viitorul foştilor mei elevi, care timp de 4 ani nu au avut pe bănci manuale la fiecare început de an, ci le primeau prin semestrul al doilea. Nu uitaţi de ei, vă rog!
O altă întrebare de-a dumneavostră viza formarea mea în cadrul cursului pentru clasa pregătitoare. Sincer, nu am înţeles legătura dintre formarea mea profesională şi ceea ce v-am scris în scrisoare…
Da, domnule ministru, am absolvit şi acest curs de formare, de vreme ce sunt una dintre învăţătorii deschizători de drumuri! Sunt suficient de formată şi capabilă să predau la clasele pregătitoare- a IV-a. Am si gradul II.
Sper că v-am lămurit cu răspunsurile mele! Eu nu pot să afirm acelaşi lucru în legătură cu ceea ce aţi spus astăzi şi aseară. Mai am foarte multe semne de întrebare.
Deocamdată aştept metodologia şi vom vedea ce va mai fi.
O seară cu decizii întelepte, domnule ministru!