Avertisment FSLI: Aplicare planurilor-cadru va conduce la intrarea în restrângere de activitate a unor profesori de specialitate”

0
2991

Concluzii dure

Ca urmare a analizei Ordinului nr. 3622/2018 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul special preșcolar, primar și gimnazial, aprobat în data de 27.04.2018, publicat în Monitorul Oficial al României – Partea I nr. 425/18.05.2018, FSLI atrage atenția asupra unor neajunsuri care vor duce la restrângeri de activitate în rândul personalului din învățământul special. FSLI solicită aplicarea acestor planuri-cadru începând cu anul școlar 2019-2020.

Confuzie

După cum veți putea observa cu ușurință, prevederile ordinului mai sus menționat crează confuzie în rândul personalului didactic afectat, existând riscul ca situațiile de restrângere în care aceștia intră  să nu nu poată fi reglementate de lege.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că orice schimbare rapidă, fără o consultare prealabilă, determină o stare de îngrijorare a personalului din învățământul special. De asemenea, era necesară o pregătire prealabilă a cadrelor didactice, având în vedere schimbările preconizate, cea ce, practic, în acest moment, nu mai poate fi realizată.

Câteva dintre concluziile FSLI

  • Se dispune ca, în învățământul special toate disciplinele să fie predate de profesorul de psihopedagogie specială, cu excepția disciplinelor religie, educației fizică și activități sportive și limba modernă; această excepție este prezentă în nota de subsol de la anexele nr. 6, 7 și 13 – planurile-cadru aplicabile în învățământul special primar, dizabilități ușoare și moderate, cu predare în limbile minorităților naționale, pentru învățământul special gimnazial, dizabilități intelectuale ușoare și moderate și pentru învățământul special primar și gimnazial, dizabilități auditive.
  • În ceea ce privește planurile-cadru pentru învățământul special primar și gimnazial, anexele numărul 9-16, nu conțin precizări cu privire la predarea religiei, orelor de educație fizică și activități sportive, precum și limba modernă, de către profesorii de specialitate; planurile-cadru menționează doar la anexa numărul 16 (care se referă la învățământul primar și gimnazial din unitățile școlare și clasele afiliate din centrul de detenției, centrele educative și penitenciarelor) care este rolul activităților de preprofesionalizare și că „aceste activități se desfășoară în ateliere protejate sau în parteneriat cu operatori economici și sunt realizate de personalul didactic specializat, în funcție de nevoile actuale pe piața muncii.”
  • a scăzut numărul de ore de la kinetoterapie de la grădiniță de la 4 ore / săptămână la 3 ore /săptămână;
  • a crescut numărul de ore de la terapia tulburărior de limbaj;
  • pentru predarea limbilor moderne s-a inrodus profesorul de specialitate, nu profesorul de psihopedagogie specială.
  • Aplicare planurilor-cadru va conduce la intrarea în restrângere de activitate a unor profesori de specialitate. Aceste situații de restrângere apar în afara perioadei prevăzută în Clendarul din Anexa nr. 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniveristare în anul școlar 2018-2019 […] aceasta în condițiile în care aceste planuri-cadru au intrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial (18.052018), iar în calendar, soluționarea restrângerilor de activitate și emise decizille de transfer s-a desfășurat în perioada 29 martie -11 aprilie 2018. Practic, aceste categorii de cadre didactice intră în restrângere de activiate, în afara calendarului aprobat prin Metodologia mai sus menționată.

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here