Încă o problemă
Pe contul Facebook, Daniel Funeriu, fostul ministru al Educație din timpul guvernului Boc, a atras atenția asupra unui aspect grav cu care se confruntă învățământul gimnazial. Dacă stăm bine și ne gândim, rezolvarea acestea ar aduce numeroase beneficii sistemului. Bine, acum contează și modul în care această problemă este „rezolvată”.
Cauza a numeroase rele
Pentru Daniel Funeriu, cadrele didactice care nu au materii cuprinse în evaluarea națională sunt demotivați, lipsiți de interes etc. Soluția la această problemă, în concepția fostului ministru,m este reprezentată de evaluările transdisciplinare.
O problemă fundamentală în educația gimnazială este că ”evaluarea națională” evaluează doar unele materii. Asta dă naștere unui ”curriculum paralel”, profund dăunător: elevii neglijează aspecte importante din curriculum, profesorii materiilor care nu sunt evaluate sunt demotivați, notele la clasă sunt umflate, posibilitate de corupție, ca să nu mai vorbim de industria meditațiilor (care nu e neaparat dăunătoare prin ea însăși, se practică peste tot în lume). Soluția corectă a fost dată în Legea 1: evaluarea tuturor materiilor cât și a capacității de integrare a cunoștințelor, prin testări transdisciplinare, iar pentru admiterea la liceu acesta să poată să aibă testări specifice pentru 30% din medie. 8 ani de zile PSD și-a bătut joc de copiii voștri, neaplicând aceste măsuri corecte. 8 generații, adică 1.600.000 de copii, au continuat să fie victimele unei gândiri defecte, din cauza încăpățânării unor capete pătrate. Știți ce vă rămâne de făcut.
PS: având în vedere că modul de evaluare la final de ciclu trebuie anunțate la începutul ciclului de studii, vă dați seama că o asemenea schimbare nu e fezabilă peste noapte… Mulțumiți pesedului pentru timpul pierdut.