Formare pentru dezvoltare competențelor digitale în rândul cadrelor didactice;
Dezvoltarea unei rețele de mentori din rândul dascălilor care să fie persoane resurse pentru cei care au nevoie de sprijin și care să-i împuternicească pe colegi prin prezentarea de bune practici din sala de clasă;
Începerea mai devreme a anului școlar cu 2 săptămâni pentru se putea face învățare remedială cât și pentru a lua o marjă de timp în eventualitatea în care în lunile de iarnă intrăm iarăși în carantină;
Învățare hibrid în care clasele să fie împărțite în două schimburi: pe rând o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online;
Cât mai multă educație în aer liber – pot fi folosite curtea școlii, grădinile publice din apropiere, parcurile, pădurea acolo unde ea e aproape de școală, grădinile botanice;
Aplicarea legii și nepermiterea depășirii numărului maxim de copii la clasă;
Oferirea de cursuri TIC pentru părinții copiilor care primesc tablete sau laptopuri pentru a le putea folosi copiii în învățare;
Mai multă autonomie școlilor în a putea dezvolta planuri locale care să respecte prevederile Direcțiilor de Sănătate Publică și care să răspundă nevoilor specifice de învățare prezente în comunitate;
Sper tare mult ca eforturile celor prezenți astăzi și a tuturor celor care în ultimele 4 luni au sprijinit din plin sistemul educațional să fie concretizate în măsuri cât mai concrete și care să vină în sprijinirea învățării pentru copii.