O nouă instituție ar putea prelua rolul de inspecție școlară

Trebuie citite

Reformă

Proaspăt înființatul Centru Național de Politici și Evaluare în Educație ar putea prelua rolul de instituție care efectuează inspecții școlare. Pentru cei care nu știu, Institut de Științe ale Educației și Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost transformate în noul Centru Național de Politici și Evaluare în Educație. Potrivit notei de fundamentare a actului normativ, motivul înființări Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație ar fi de a pune în aplicare programul de guvernare.

Radu Szekely

Într-o postare pe Facebook, Radu Szekely, fostul consilier al Ecaterinei Andronescu, susție că noua agenție ar putea prelua mai multe roluri, printre care și cel de a efectua inspecții școlare.

În Planul de Acțiune 2020-2030 la care am lucrat acum un an, bazat pe viziunea #EducațiaNeUnește, propuseserăm de fapt aceeași integrare, în cadrul unei singure Agenții, care să creeze sinergii între diversele componente ale procesului de politici-predare-învățare-evaluare. Doar că propunerea mergea mai departe: integra în aceeași agenție și procesul de autorizare, acreditare și evaluare continuă a unităților de învățământ non-universitar. Deci Agenția urma să răspundă de asigurarea calității în tot ceea ce înseamnă educație pe tot parcursul vieții, cu excepția cazurilor unde se aplică autonomia universitară. În realitate, Agenția urmă să preia și rolul de inspecție școlară, de evaluare pentru învățare la nivel de sistem cu scopul de a elabora politici relevante.

Optimism

Fostul consilier se arată optimist în privința rolului pe care îl va putea juca pe viitor noul CNPEE.

Procesul demarat azi poate continua în această direcție, și sper să continue dacă tot a fost început, pentru că mi se pare fundamental să existe o singură agenție în subordinea Ministerului Educației, independentă politic, care să asigure, din punct de vedere științific, coerența obiectivelor curriculare, a conținutului și metodelor didactice, și a evaluărilor formative și sumative la nivel de elev și de sistem. Numai așa se pot monitoriza și promova performanțele educaționale din sistem, numai așa se pot pilota și implementa eficient politicile statului în domeniul educației.

Dă un Like paginii Facebook LA CLASĂ

Te invităm în grupul Facebook “La clasă”. Aderă aici

- Advertisement -
- Advertisement -

Ultimele știri

Nicu Cotescu: „Cu atâtea experimente, cerințe, denigrări, obligații, schimbări și implicit pierderea autorității școlare o să ajungem să importăm din orient dascăli!”

Nicu CotescuProfesorul sindicalist Nicu Cotescu, președintele Sindicatului Învățământului FSE „Spiru Haret” Dolj, vine cu o replică publică la noua...
- Advertisement -

Mai multe articole

- Advertisement -