Bacalaureatul reformat
Bacalaureatul va suferi cele mai radicale modificări din întreaga sa istorie. În viziunea ministrului Cîmpeanu, limba română nu mai este suficient de importantă pentru acest examen. Spre compensare, au fost introduse probe noi la limbile străine.
Așadar, putem spune fără echivoc că România îi va pregăti cu mult mai multă atenție pe cei care vor dori să muncească peste granițe.
Modificări
În noua Lege a Educației Examenul de Bacaluareat va arăta astfel:
A – proba scrisă de evaluare a competențelor la disciplinele cuprinse în trunchiul comun
- probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile și specializările;
- probă unică, prin care se evaluează competențele generale formate pe parcursul ciclului liceal la limba și literatura română, matematică, științe, istoria și geografia României și Europei și științe socio-umane;
- Promovarea probei presupune obținerea a cel puțin notei 6.
B – două probe de evaluare a competențelor lingvistice la două limbi de circulație internațională.
- Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competență corespunzător Cadrului european comun de referință pentru limbi;
- Se pot echivala prin examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine;
- Promovarea probei presupune obținerea a cel puțin nivelului independent la ambele probe.
C – proba de evaluare a competențelor digitale.
- Rezultatul evaluării se exprimă prin nivelul de competență, în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu;
- Se pot echivala prin examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor digitale;
- Promovarea probei presupune obținerea a cel puțin nivelului independent.
D – probă scrisă la Limba și literatura maternă
- probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile și specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale.
- Promovarea probei presupune obținerea a cel puțin notei 6.
E – probe scrise, facultative, la alegerea candidatului, specifice profilului sau specializării
- Nu condiționează promovarea.
Tu?
Cum interpretați aceste propuneri ale Ministerului Educației?